Aktualności

Oszustwo „na pracownika banku” staje się coraz popularniejsze. Apelujemy o ostrożność!

Data publikacji 08.09.2021

32-letnia mieszkanka Lublina straciła 10 tysięcy złotych. Kobieta uwierzyła, że ktoś próbuje ukraść jej oszczędności z rachunku bankowego. By zapobiec przestępstwu, miała przesłać pieniądze za pośrednictwem kodów BLIK na tymczasowe konto. Policjanci poszukują oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.

Wczoraj na 7. Komisariat Policji w Lublinie zgłosiła się 32-letnia mieszkanka miasta. Kobieta oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia jakie złożyła wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedział, że ktoś włamał się na jej rachunek. By uniknąć utraty pieniędzy, polecił pokrzywdzonej przelania oszczędności na tymczasowe konto banku. Aby transakcja odbyła się szybko, zaproponował realizację za pomocą kodów BLIK. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i pozwoliła sprawcom na wypłatę z rachunku 10 tysięcy złotych.

Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.

komisarz Kamil Gołębiowski

Powrót na górę strony