Wydział Wspomagający
NACZELNIK WYDZIAŁU WSPOMAGAJĄCEGO
KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI W LUBLINIE
Mariusz SZADURSKI
Sekretariat telefon 47 811 53 13, fax. 47 811 41 51
Wydział Wspomagający realizuje następujące zadania:
- wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz problematyki medycyny pracy;
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych oraz łączności przewodowej i bezprzewodowej w komórkach organizacyjnych Komendy i podległych komisariatach Policji;
- administrowanie stanowiskami dostępowymi oraz siecią Internet;
- administrowanie bazą płacową pracowników Policji Komendy oraz zabezpieczanie baz danych na nośnikach informacji;
- instalowanie i konserwacja sprzętu i urządzeń łączności i informatyki;
- prowadzenie ewidencji: środków trwałych, pozostałych środków, wartości materialnych i prawnych, specjalnych i gospodarowania nimi w zakresie łączności i informatyki;
- sprawowanie nadzoru nad majątkiem powierzonym w zakresie sprzętu urządzeń łączności i informatyki;
- wykonywanie przeglądów oraz bieżącej konserwacji sprzętu łączności i informatyki;
- prowadzenie rozliczeń rozmów telefonicznych, usług pocztowych i sieci Internet, prowadzenie szkoleń policjantów i pracowników Policji Komendy i podległych komisariatów Policji z zakresu użytkowania programów i systemów komputerowych wykorzystywanych w Policji oraz obsługi sprzętu i urządzeń łączności;
- współdziałanie z Wydziałem Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie w zakresie komputeryzacji i modernizacji stanowisk kierowania. Nadzór nad wyposażeniem stanowiska kierowania w sprzęt, urządzenia i dokumentację;
- prowadzenie rozliczeń bilingów rozmów telefonicznych oraz sporządzanie informacji dotyczących przyznanych limitów rozmów telefonicznych;
- prowadzenie gospodarki finansowej Komendy, w sposób zgodny z wymogami ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych do tej ustawy; w ramach określonych przez Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji;
- opracowywanie wniosków o dokonywanie zmian limitu finansowego Komendy w ciągu roku;
- sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów stanowiących podstawę realizacji wydatków objętych limitem finansowym;
- analiza stopnia wykorzystania limitu finansowego jednostki, głównie: funduszu płac, nagród uznaniowych i zapomóg, wydatków reprezentacyjnych i okolicznościowych oraz wydatków rzeczowych;
- opracowywanie i przedstawianie do akceptacji Komendantowi projektów umów cywilnoprawnych, w zakresie określonym przez Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, w tym:
- zlecania usług lub o dzieło na wykonanie: sporządzenia opinii i ekspertyz przez biegłych rzeczoznawców (osoby fizyczne i podmioty gospodarcze); tłumaczeń przez tłumaczy przysięgłych, przeprowadzania wywiadów środowiskowych przez pedagogów, psychologów i kuratorów sądowych; uczestnictwa pedagogów w przesłuchaniach osób nieletnich,
- świadczenia usług obejmujących: badania osób zatrzymanych do celów procesowych i prewencyjnych, naprawy sprzętu techniki biurowej i techniki policyjnej o charakterze awaryjnym, które nie mogą być wykonane w warsztatach Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, usługi pocztowe, usługi przesyłowe energii cieplnej i paliw gazowych, dostawę wody, odbiór ścieków, wywóz nieczystości itp. usługi komunalne, badania i analizy wody, ścieków itp., usługi związane z eksploatacją użytkowanych przez jednostki obiektów, jak na przykład konserwacje dźwigów osobowych, dokonywanie przeglądów przewodów kominowych, instalacji gazowych, instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska i tym podobne;
- obsługa punktu kasowego;
- prowadzenie gospodarki mandatowej;
- prowadzenie ewidencji: pomocniczych środków trwałych, pozostałych środków, wartości materialnych i prawnych, specjalnych i gospodarowania nimi;
- prowadzenie gospodarki mieszkaniowej oraz określanie wysokości czynszu za lokale mieszkaniowe i użytkowe w budynkach podległych Komendzie;
- prowadzenie dokumentacji związanej z użytkowaniem pojazdów służbowych;
- prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowo – magazynowej (doraźnej);
- realizowanie zadań w zakresie spraw socjalnych;
- sprawowanie nadzoru nad majątkiem powierzonym;
- wykonywanie bieżącej konserwacji obiektów, urządzeń i wyposażenia technicznego, a w przypadku awarii zlecanie jej usunięcia do Wydziału Inwestycji i Remontów Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie lub innym odpowiednim podmiotom poza policyjnym;
- prowadzenie książek odczytów kontroli stanów liczników (energii cieplnej, gazowych), wodomierzy i innych urządzeń pomiarowych;
- pobieranie i przekazywanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie opłat komunalnych za obiekty służbowe wynajmowane na podstawie umowy najmu;
- prowadzenie postępowań szkodowych;
- doskonalenie organizacji pracy, metod gospodarowania i zarządzania mieniem państwowym.