Kolejna ofiara oszustwa „na pracownika banku”
60-letnia mieszkanka Lublina straciła 24 tysięcy złotych. Kobieta uwierzyła, że ktoś włamał się na jej rachunek bankowy i chce zaciągnąć kredyt. By zapobiec przestępstwu, miała przesłać pieniądze za pośrednictwem kodów BLIK na tymczasowe konto. Policjanci poszukują oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.
Wczoraj do policjantów z Lublina zgłosiła się 60-letnia mieszkanka miasta. Kobieta oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła wynikało, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za przedstawiciela banku. Oszustka powiedziała, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje zaciągnąć kredyt. By uniknąć utraty pieniędzy, poleciła pokrzywdzonej przelania oszczędności na tymczasowe konto banku. Aby transakcja odbyła się szybko, zaproponował realizację za pomocą kodów BLIK. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i przekazała za pomocą transakcji BLIK 24 tysiące złotych.
Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.
komisarz Kamil Gołębiowski