Aktualności

Kolejna ofiara oszustwa „na pracownika banku”

Data publikacji 27.07.2022

46-letnia mieszkanka powiatu lubelskiego straciła blisko 20 tysięcy złotych. Kobieta uwierzyła, że ktoś włamał się na jej rachunek bankowy i chce zaciągnąć kredyt. By zapobiec przestępstwu, miała zainstalować specjalną aplikację i przekazać dane do logowania. Policjanci poszukują oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.

Wczoraj do policjantów z Lublina zgłosiła się 46-letnia mieszkanka powiatu lubelskiego. Kobieta oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła, wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedziała, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje zaciągnąć kredyt. By uniknąć utraty pieniędzy, poleciła pokrzywdzonej zainstalowanie aplikacji działającej na zasadzie „zdalnego pulpitu”. Następnie 46-latka miała za zadanie przekazanie swoich danych. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i realizowała zadania. Straciła blisko 20 tysięcy złotych.

Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.

nadkomisarz Kamil Gołębiowski

Powrót na górę strony