Kolejna ofiara oszustwa „na pracownika banku”
49-letnia mieszkanka Lublina straciła 50 tysięcy złotych. Kobieta uwierzyła, że ktoś włamał się na jej rachunek bankowy i próbuje dokonań nieautoryzowanych transakcji. By zapobiec przestępstwu, miała dołączyć do spotkania na popularnym komunikatorze wideo. Podczas rozmowy z rzekomymi bankowcami, została nakłoniona do przelania pieniędzy na nowy rachunek „premium”. Policjanci poszukują oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.
Do policjantów z Lublina zgłosiła się 49-letnia mieszkanka miasta. Kobieta oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła, wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedziała, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje dokonać nieautoryzowanych transakcji. By uniknąć utraty pieniędzy, poleciła pokrzywdzonej zainstalowanie aplikacji Zoom i dołączenie do spotkania z bankowcami. Następnie 49-latka miała za zadanie założyć nowy rachunek premium, na który pilnie musiała przetransferować oszczędności. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i realizowała zadania. Straciła 50 tysięcy złotych.
Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.
nadkomisarz Kamil Gołębiowski