80-latek ofiarą oszustwa „na pracownika banku”
Mieszkaniec Lublina stracił ponad 80 tysięcy złotych. Mężczyzna uwierzył, że ktoś może włamać się na jego konto bankowe. By zapobiec przestępstwu, miał zainstalować aplikację, której zadaniem było przeniesienie środków na bezpieczny rachunek. Poszukujemy oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.
Do lubelskich policjantów zgłosił się 80-letni mieszkaniec Lublina. Mężczyzna oświadczył, że padł ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożył wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedział, że ktoś może włamać się na jego konto. Dlatego został poproszony o działanie wyprzedzające.
Pokrzywdzony miał przekazać swoje oszczędności na rachunek techniczny. W tym celu został poproszony o zainstalowanie specjalnej aplikacji. W rzeczywistości był to zdalny pulpit, ułatwiający działanie przestępcom. 80-latek łącznie stracił ponad 80 tysięcy złotych. Gdy zorientował się, że ma do czynienia z przestępcami zgłosił się do komendy.
Policjanci poszukują sprawców. Jednocześnie apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.
nadkomisarz Kamil Gołębiowski