Kampania #ZnamTeNumery w lubelskich autobusach
Na wyświetlaczach autobusów komunikacji miejskiej pojawiły się materiały promujące kampanię #ZnamTeNumery. Akcja jest zainicjowana przez Komendę Główną Policji, Telewizję Puls, ekipę serialu „Lombard. Życie pod zastaw” i Fundację Telewizji Puls „Pod Dębem”. Obecna edycja ma na celu pokazanie jak działają oszuści wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI).
20 listopada rozpoczął się drugi etap kampanii #ZnamTeNumery, który polega na emisji spotu i materiałów graficznych z wyjaśnieniem, jak działają oszuści wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI). Jest to etap, w którym Policja jest bezpośrednio zaangażowana poprzez swoje działania informacyjno-edukacyjne skierowane do seniorów.
W związku z prowadzonymi działaniami policjanci z Wydziału Prewencji KMP w Lublinie nawiązali współpracę z MPK Lublin. Dzięki tej inicjatywie w autobusach komunikacji miejskiej pojawiają się na wyświetlaczach materiały prewencyjne dotyczące kampanii #ZnamTeNumery.
Kampania społeczna #ZnamTeNumery została zainaugurowana w październiku 2023 roku i od początku skupiała się na kwestii bezpieczeństwa osób starszych, ze szczególnym uwzględnieniem oszustw na ich szkodę. Zagadnienia te poruszane są m.in. w popularnym serialu „Lombard. Życie pod zastaw”.
nadkomisarz Kamil Gołębiowski